Nieuws — 09 mei 2025 Nieuwe huisstijl voor Eendracht Aalst Lede Home – Nieuws – Nieuwe huisstijl voor Eendracht Aalst Lede Eendracht Aalst Lede is sinds enkele maanden officieel een feit, na de toetreding van zowel Aalsterse investeerders als het supporterscollectief, en de naamswijziging van de vzw, bv en bij de KBVB. Vandaag zet de club een volgende stap: de lancering van haar nieuwe identiteit. Op de supportersavond en onder massale belangstelling stelde de club trots haar nieuwe logo voor in het Pierre Cornelisstadion. De onthulling gebeurde via een krachtige lanceringsvideo, waarin onder meer Aster Nzeyimana, Yves Vanderhaeghe en Olivier Lamberg hun steun betuigden aan het nieuwe verhaal. Het nieuwe logo is meer dan een visueel kenmerk – het is een symbool van trots, passie en traditie. De iconische letters E en A zijn herwerkt en krachtig gecentreerd binnen een schild dat de veerkracht en rijke geschiedenis van Eendracht belichaamt. De zwart-witte clubkleuren verbinden generaties supporters, terwijl de gestroomlijnde vormgeving zorgt voor een moderne en tijdloze uitstraling. De groene accentkleur vormt een brug tussen Aalst en Lede en onderstreept de eenheid binnen de nieuwe club. De huisstijl en video kwamen tot stand onder leiding van Jeroen Buggenhoudt en een team van drie Eendrachters die allen actief zijn binnen de marketing- en communicatiewereld: Steven De Ridder (videoproductie), Kenn Van Lijsebeth (creative) en Sven Hendrickx (design). Deze laatste ontwierp als trouwe fan ook het nieuwe logo van de club: “Een nieuwe identiteit ontwikkelen voor Den Iendracht is als supporter van het eerste uur een droom, maar tegelijkertijd ook een ongelofelijke uitdaging. We wilden balanceren tussen traditie en vernieuwing. Vanuit een diepe verbondenheid met de club zochten we naar een ontwerp dat het verleden weerspiegelt, het heden versterkt en klaar is voor de toekomst. We hebben verschillende gesprekken gehad met de supporters, wat tot dit mooie resultaat heeft geleid.” Vanaf volgend seizoen speelt Eendracht opnieuw in het wit en zwart. Ook de staantribune K opent opnieuw haar deuren. Daarmee reikt de club de hand naar de fanatieke supporters die in het verleden door wantoestanden hun ploeg verloren zagen gaan. “We hopen alle supporters en sympathisanten van het oude Eendracht te overtuigen om dit nieuwe verhaal een kans te geven,” aldus Guy Valckenier. Naast de lancering van het nieuwe logo kregen de supporters de kans om hun vragen te stellen aan het nieuwe bestuur. Deze open vergaderingen illustreren het nieuwe beleid, waarin transparantie en doordachte besluitvorming centraal staan. Tot slot werden nog enkele wijzigingen in het organigram aangekondigd. Vanaf volgend seizoen wordt Guy Valckenier co-voorzitter naast Guy Schollaert. De Raad van Bestuur wordt uitgebreid met naast Guy Valckenier ook Matthias Geeroms. Tom Meganck wordt Commercieel Manager en bij de jeugd wordt Guy De Smet Talent Manager. Eric Ceulemans heeft, omwille van gezondheidsredenen, beslist een stap terug te zetten. Gerelateerd nieuws Nieuws — 09 oktober 2025 Kom naar ons jaarlijks mosselfestijn! Op 24, 25 en 26 oktober Binnenkort kan je onze club steunen door naar het driedaagse mosselfestijn te komen. Dit start op vrijdagavond 24 oktober,…Lees meer Nieuws, Fans — 06 oktober 2025 Laatste tickets voor bekerwedstrijd Online verkoop vanaf 17u00 De interesse voor het bekerduel in en tegen Club Brugge van woensdag 29 oktober is gigantisch. Via het supporterscollectief Wit &…Lees meer Nieuws — 04 oktober 2025 Met Vadis Odjidja over toen en nu VADIS ODJIDJA: “Onze supporters amuseren zich” Naast Joran Triest heeft ook Vadis Odjidja deze week terug kunnen aansluiten bij de groep. Een goed moment voor…Lees meer